BrightAnalytics eindigt 41ste in Deloitte Technology Fast 50 met groeipercentage van 303 procent

Na de derde nominatie op rij in de Technology Fast 50 lijst van Deloitte, kan BrightAnalytics aankondigen dat het 41ste is geworden in de uiteindelijke ranking met een groeipercentage van maar liefst 303 procent!

Op 27 september 2022 kreeg de Roeselaarse scale-up te horen dat ze voor het derde jaar op rij genomineerd waren voor de Deloitte Technology Fast 50, een ranking waarbij de 50 snelst groeiende Fintech bedrijven van België in de bloemetjes worden gezet. De ranking wordt opgemaakt op basis van de procentuele omzetgroei in de laatste 4 jaar.

Vorig jaar behaalde BrightAnalytics al een mooi groeipercentage van 235,77 maar dit jaar deden ze het nog beter. Hun groeipercentage lag nu op maar liefst 303 procent. “We blijven groeien en zijn al drie jaar op rij genomineerd, dus we willen zeker deze lijn blijven aanhouden”, klinkt het bij Lode Bogaert, Merijn Demuynck en Olivier Seynhaeve, de drie founders van BrightAnalytics. “Daarnaast zijn we ook het enige rapporteringsplatform dat genomineerd was dit jaar, dus daar mogen we trots op zijn”, vertellen ze. De overwinning was voor Loop Earplugs, een klant van BrightAnalytics!

Keep on growing

De derde nominatie op rij en een stijgend groeipercentage ten opzichte van vorig jaar tonen aan dat het bedrijf stappen blijft zetten en beloond wordt voor zijn groei en ontwikkelingen van de voorbije jaren. BrightAnalytics is actief op de Belgische en Nederlandse markt en ook in the Nordics zijn ze volop aan het groeien met een uitbreiding van het kantoor in Stockholm tot gevolg. Aangezien het Bright Team in het laatste jaar verdubbeld is, kwam er ook in het hoofdkantoor in Roeselare een tweede verdieping bij. “En we zijn nog lang niet van plan om op de rem te gaan staan. Op naar een vierde nominatie op rij!”, aldus Lode, Merijn en Olivier.

The future looks BRIGHT!

BrightAnalytics is een Roeselaarse scale-up die een online platform voor financiële en operationele rapportering ontwikkelde. De Bright-software connecteert met meer dan 150 verschillende softwarepakketten, bundelt deze data en zet ze om in heldere en intuïtieve managementrapporten. Dit zorgt ervoor dat bedrijven duidelijke inzichten krijgen in hun data en zo doelgerichte beslissingen kunnen nemen in onder andere sales, cash en marketing.

In 2014 richtten Lode Bogaert, Merijn Demuynck en Olivier Seynhaeve samen BrightAnalytics op. Op vandaag is het bedrijf niet enkel actief in België, maar stak de West-Vlaamse Fintech ook al de grens over naar  the Nordics. Een logische stap in hun groeiverhaal. Where to next?