"Op een erg toegankelijke en handige manier zien we op elk moment hoe we er financieel en operationeel voor staan."

-Ruth Bossuyt, Managing Director
Ruth Bossuyt_SKINN BRANDING AGENCY_testimonial BrightAnalytics
"Ik ben niet iemand die graag elke maand acht uur lang hetzelfde werkje doet om als resultaat slechts een variatie te hebben op dat van vorige maand."
- Ruth Bossuyt, Managing Director

Gebruikte connectoren

Modules in gebruik

Ambitieus groeien met realtime financieel en operationeel inzicht

Ooit kregen ze alle medewerkers ’s middags nog rond één tafel voor de lunch, maar vandaag is SKINN BRANDING AGENCY uitgegroeid tot een van Belgiës grootste onafhankelijke agency’s, met een team van meer dan 60 mensen, verdeeld over 3 locaties. Een managementteam neemt het dagelijkse reilen en zeilen voor zijn rekening, maar dat de eigenaars graag op de hoogte blijven van de facts & figures, spreekt voor zich. Enter… BrightAnalytics!

“Toen we nog allemaal samen lunchten op één plek, wist iedereen altijd hoe het op diverse vlakken zat in ons bedrijf”, steekt Managing Director Ruth Bossuyt enthousiast van wal. “Dat is vandaag wel anders. Door onze sterke groei van de laatste jaren zijn de taken ondertussen verdeeld. De managementrollen worden nu opgenomen door een managementteam, maar de eigenaars willen natuurlijk vinger aan de pols houden wat betreft rendabiliteit, het aantal lopende projecten, de leveranciers, de verkopen ten opzichte van onze doelstellingen…”

Liever één versie van de waarheid

Die data heeft SKINN BRANDING AGENCY ter beschikking in Teamleader Orbit en Exact Online, twee pakketten die vaak in de reclamesector gebruikt worden. “Deze pakketten dashboarden echter onvoldoende”, geeft Ruth mee. “De data zitten in het systeem, maar je weet niet hoe je ervoor staat op financieel en operationeel vlak. Daartoe maakten wij tot voor kort downloads, die we in Google Sheets stopten. Ik ben echter niet iemand die graag elke maand acht uur lang hetzelfde werkje doet om dan uiteindelijk als resultaat slechts een variatie te hebben op dat van de vorige maand. Bovendien ontstond zo een overvloed aan documenten. Dan liever één versie van de waarheid.”

Ze besloot via Google op zoek te gaan naar een ‘dashboardingsoftware’ en kwam al snel terecht bij BrightAnalytics. Nadat ze een infosessie volgde, besloot Ruth om haar licht ook even op te steken bij November Five, met wie SKINN BRANDING AGENCY samenhuist in colaborationhub THE MARKET, in Antwerpen. “Zonder het te weten van elkaar hebben November Five en wij al veel dezelfde softwarekeuzes gemaakt, gaat ze verder. “Daarom durfde ik op hun ervaringen te vertrouwen. Ook het salesgesprek met BrightAnalytics was goed, het klikte én het prijskaartje viel binnen mijn verwachtingen. Bovendien: als wij elke maand veel tijd stoppen in gegevens overzetten van de ene software naar de andere, en grafieken en tabellen maken, kost het ons ook geld. Ik heb dus amper een uur nagedacht of ik voor BrightAnalytics zou kiezen of niet, het was ja of ja.” (lacht)

Op elk moment realtime financieel en operationeel inzicht

Vandaag heeft Ruth op elk moment realtime inzicht in de financiële en operationele parameters die ze bij SKINN BRANDING AGENCY belangrijk vinden. “Alle data uit Teamleader Orbit en Exact Online worden samengebracht in BrightAnalytics. Op een erg toegankelijke en handige manier kunnen zowel de eigenaars als het managementteam elk moment zien hoe we er financieel en operationeel voor staan. Inzicht in openstaande leveranciers, kosten, opbrengsten, de omzet per maand vergeleken met onze target en de prestaties van dezelfde maand vorige jaren, omzet per accountmanager of werknemersprofiel, rendabiliteit per project, profiel of klant… : het kan allemaal. Alles wordt visueel voorgesteld in op maat gemaakte templates met tabellen en daaraan gekoppelde grafieken, zodat cijfers snel te interpreteren zijn.”

Ook over de samenwerking en ondersteuning is Ruth erg enthousiast. “Er wordt snel ingegaan op onze vragen, we hoeven niet op oplossingen te wachten. Ook met de supportafdeling hebben we sinds de oplevering een vlot contact. Ondertussen ontdekken we – naarmate we meer met de software bezig zijn – nog steeds nieuwe mogelijkheden. De voorbereidingen voor onze salesmeeting ga ik bijvoorbeeld ook in BrightAnalytics stoppen. Dat kan simpelweg door een extra tabblad toe te voegen. Naargelang we met de tool werken, ontdekken we nog meer potentieel en zien we de manier waarop we hem gebruiken nog verder groeien. Ik zou BrightAnalytics dan ook zeker aanraden aan anderen en collega’s in de reclamesector. Doe het maar gewoon, voor mij is het een no-brainer!” besluit ze.

logo flower

De voordelen van BrightAnalytics volgens SKINN BRANDING AGENCY:

  • Geen talloze sheets, maar één versie van de waarheid
  • Op elk moment zicht op financiële en operationele parameters
  • Verantwoord prijskaartje
  • Toegankelijk, handig, en visueel inzichtelijk
  • Snel te interpreteren cijfers dankzij op maat gemaakte templates
  • Supervlotte samenwerking

Benieuwd naar wat BrightAnalytics voor u kan betekenen?

SKINN Branding agency

Over SKINN BRANDING AGENCY

Skinn Branding Agency is één van Belgiës grootste onafhankelijke agency’s, en naar eigen zeggen “nogal aan de ambitieuze kant”. Sinds de oprichting in 2006 groeide het bureau uit tot een strategisch designagency met een team van 60 mensen (verdeeld over drie locaties in Brugge, Antwerpen en Amsterdam), en beheert het nationale en internationale merken over alle sectoren heen. Hun cijfers – vandaag met één druk op de knop inzichtelijk dankzij BrightAnalytics – bewijzen hun ambitie. En die laatste zetten ze maar wat graag in om ook hun klanten te helpen groeien.